onsdag 6 oktober 2010

Vem har tagit min cykel??

Träffade Vivi idag, vi lunchade på Bästis (heter det så fortfarande) ovanför Willys. Wienerschnitzlen var god. Salladsbuffé och kaffe.
85:-. Vi har inte träffats på länge och satt och uppdaterade oss om vad som hänt sen sist.
Jag hade glömt cykelnycklarna, så när jag var och lunchade så bad jag frukt handlaren att passa cykeln när jag var borta. Så snällt. Jag shoppade frukt av henne som tack.
Sen gick jag till Malmborgs för att posta lite paket. Sen gick jag in till tandläkaren, bredvid Linnéskolan. Var där inne i ca 25 minuter (detta var kl. 13.30, alltså mitt på dagen) och när jag kom ut så var cykeln borta... Jag blir ledsen och arg. Otroligt att man inte kan lämna för en så kort stund. Niklas tyckte att jag fick skylla mig själv :-(
Så om du ser någon suspekt (möjligtvis väldigt glad) person komma cyklande på en grå cykel (inget vanligt märke, kommer inte ens ihåg vad märket var, inte Monark eller Crescent eller nått sånt), med svart cykelkorg, extra bred skön sadel och svart skabbig barnsits bak, så sätt fälleben på honom/henne!! Hittelön utlovas!
Ellinor undrade hur en tjuv ser ut. Jag undrar hur "min" cykeltjuv ser ut. Jag tror att denna person ser ganska vardaglig ut, eller vad man ska säga. Han är nog inte maskerad iallafall.
Hmmm...
Jag och Ellinor tog en tur med bilen och kollade om vi kunde hitta cykeln. Då var det några ungdomar som kastade typ plommon mot bilen... Det blev inga märken, men ändå, så onödigt... Nu sitter jag här och undrar vad som ska hända mig härnäst, för en olycka kommer ju sällan ensam...
Jag som funderade på att köpa cykelhjälm, men då behöver jag ju inte det nu, eftersom jag inte har nån cykel. Buhu...
P.S. Jag hade iallafall inga hål i tänderna, så det så! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar