onsdag 1 september 2010

I Form loppet avklarat

Det var ett skönt lopp att springa, I Form loppet. Man startade och gick i mål på tallriken i Pildammarna. Nästan 4000 kvinnor deltog. Jag har inte övat nått alls inför detta lopp. Men det gick hyffsat bra ändå. Jag orkade jogga alla 5 kilometrarna. Underlättar när det är fint väder, tycker jag. Även om man vill springa fortare så kan man inte för det är folk i vägen, så jag tog det ganska lugnt. På slutet blev jag knuffad i sidan av en danska som hojtar - Håll till vänster! Tror att hon var en av dem som inte tog det så lugnt och hade sprungit 10 km i stället för 5.
Väl i mål fick man fin välfylld goodiebag. Där var strumpor, smakprov från Santa Maria, prover från Dove, god smoothie från Paulún m.m. När jag hämtade ut min nummerlapp i måndags på Atleticum, fick man fin lila tränings tröja.
Idag har jag grymm träningsvärk , men det är en ganska skön "smärta".
Har inget annat lopp inbokat änsålänge. Det har Niklas däremot, men han är ju lite mer besatt av löpning än mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar