söndag 5 september 2010

Kalas, loppis och grill

Vilket underbart väder idag! Superskönt i solen. Perfekt kalasväder till Neahs 5års kalas. Jag lämnade Ellinor där med korvgrillning och tårta och bus.
Jag och Cornelia cyklade bort till Rudbecksgatans traditionella loppis. C sitter just nu och läser högt ur sitt fynd - en bok med Bellman historier. Hon hittade lite andra böcker och en cool väska. Ellinor sitter och spelar Ludde på datan som hon fick av storasyster.

Det blev fläskfilé på grillen i trädgården. Mums! Och vi åt ute, får passa på så länge vädret tillåter det.

Igår var vi i Flädie hos Jessica och Henrik på kräft kalas. Niklas, Camilla och hennes två töser var där med. 6 kg kräftor lyckades vi utan problem få i oss. Goda ostar och bröd till det. Och så givetvis lite goda snapsar och visor. Det blev dans, spelet "Med andra ord", eller nä det var nått med gester istället, det var därför jag hade problem med att hänga med. Man fick bara visa vad ordet var. Jag hade stora beskymmer... Cornelias favorit var när jag gestikulerade mördarsnigel. Lite svårt att skriva hur jag gjorde, men det är numera en klassiker här hemma - asgarv!
En hel del snack om deras bröllop blev det med. Bad i hot tubben för barnens del. Pytt i panna till nattamat innan taxin körde oss hem.


Planering inför nyårsfirande blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar