lördag 18 september 2010

Vad är detta?



Vaknar vid 9-tiden. Råkar titta på mina händer. Nån brun rostfärg på båda händerna??!! Har inte en aning om vad det kan vara... Smyger in på toan och kollar mig i spegeln, så jag inte har det i hela ansiktet, men det hade jag som tur var inte...
Jag frågar Cornelia om hon gjort nått Butterix trick på mig, eller nått. Nix, säger hon flinande.
Niklas tror det är för jag börjar bli gammal... Rost... Sen föreslår han nån brunkräm som jag fixat med dagen innan.
Jag använder inte brunkräm...
Jag har inte färgat håret. Inte målat nått. Inte meckat med nått. Det sitter hårt som tusan oxå. Får inte bort det med tvål. Nu har jag duschat och skrubbat händerna, det går inte bort...
Vad är det???

3 kommentarer:

  1. Min pappa fick hela hudiksvalls läkarkår att fundera och ta alla prover i världen när hans händer gulnade och blev rostfärgad. De trodde det var sköldkörteln, men så en dag läser han på sin handkräm och inser att det är en brunutansol, hahahaha!

    SvaraRadera
  2. Haha, den var bra!!
    Mina fläckar gick bort dagen där på, men jag vet fortfarande inte vad det var...

    SvaraRadera
  3. Varit ute i trädgården kanske? Nån växt som lämnat spår efter sig?

    SvaraRadera