söndag 12 september 2010

Mat i veckan - Ungsbakade fyllda zucchini

Här var det zucchini, feta ost, röd lök, vitlök, fänkål, röda linser, färsk basilika, svarta oliver. Man fräste upp grönsakerna i stekjärn och sen satte man in zucchini halvorna med fyllning i ugnen. Vi blev inte jättemätta, men god smak var det. Vet inte om det berodde på att zucchinisarna inte var jätte stora? Kändes som vi ville ha nått mer till, typ en köttbit eller nått. Att detta bara var som tilltugget liksom. Sen får jag ju erkänna att jag är lite mesig med kryddorna. Dels för att jag inte har erfarenhet av att laga så mycket mat, så jag vet ju inte hur mycket jag kan ta.... Och sen för att det ju inte är bra för kroppen med för mycket salt osv. Men jag vill gärna att maten ska vara kryddstark, det är jag van vid himmifrån.
Vi får ju i oss massa nyttigheter och grejer som vi aldrig annars äter, intressant och spännande! Och jag lär mig en massa nya grejer och det är kul! Vi är inte vana vid att äta linser, så det är nytt. Zucchini och fänkål förekommer inte heller så ofta.

Vi kommer definitivt att fortsätta med "Mat i veckan"! Jättesmidigt! Du borde oxå testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar