torsdag 9 september 2010

Möte med LFG

Jag hann inte kocka nån "Mat i veckan" igår. Fick slänga i mig lite painriche bara för att ha nått i magen. Nästan direkt efter jobb och hämtning och postning osv, så var det bara och cykla bort till Moderna muséet i Rooseums lokaler på Gasverksgatan. Där hade Limhamns företags grupp anordnat lite kickoff. Vi fick rundtur på muséet av en duktig tjej. Jag kan erkänna att jag inte är jätte intresserad av konst, men denna tjej berättade med så god inlevelse att en tavla som egentligen inte såg mycket ut för världen, efteråt fick en helt annan mening och betydelse för mig.
Så idag ska Ellinor ha kompis över med gluten allergi, och förlåt mig Cilla, jag kan inte hjälpa det, men jag blir lite stressad att ungen ska få i sig nån gluten här hos mig, men det är väl en vanesak. Ulrika ska äta kvällsmat hos oss. Jag har gluten fri pasta, så det får bli köttfärssås till barnen. Och jag ska försöka mig på Gulasch soppa med köttfärs till mig och Niklas. Utmaning! Och fortsättning följer.

1 kommentar:

  1. Värre med skaldjur o hasselnötter, det dödar! Gluten brukar väl vara en mindre reaktion, men jag lämnar det öppet för att jag, som så ofta, har fel.

    Du är för snäll! Jag bukade säga när jag var kock och nån frågade om det var blubbbliblabb i maten attn, nej men det kan jag ordna. Allergiker saknar ofta humor fick jag erfara.

    Laga fint!

    SvaraRadera